torsdag 22 april 2010

Magikerns hus, Bästa boken i hela mitt liv!!!

Författare: William Corlette Genre: Fantasi och äventyr

Syskonen William, Mary och Alice ska bo hos sin morbror och hans fru tills deras föräldrar kommer hem från Afrika. Medan dem är där hittar dem hemliga gångar och reser i tiden med mycket äventyr, men på vägen stöter dem på livsfaror, okontrollerad magi och barn födda i opassande tid.

Det var ett tag sen jag läste serien men det jag minns mest är att den är väldigt, väldig beroendeframkallande! Magikerns hus är den absolut bästa boken jag har läst i hela mitt liv! Den är otroligt bra och man kan inte sluta läsa den! Om jag vore er skulle jag verkligen läsa den! Om jag skulle sätta stjärnor så skulle den få oändligt! Vilken som är första boken står på baksida. Och du, det är bäst att läsa alla i ordning, det är bättre då!

Hoppas att det jag har skrivit är lockande nog för att ni ska låna den, för det borde ni!

Många hälsningar från en tjej som verkligen tycker att ni ska läsa den! // Hanna N (:

Finns att hitta på frigattens bibliotek. Adios!!

3 kommentarer:

  1. Oj, den lät verkligen bra! Hur många böcker i serien finns det? Jag ska låna dom! Tack för tipset, Hanna!
    Ha det bra!

    Kram från Klara S.

    SvaraRadera
  2. Vilken jättebra recension! Tror många vill läsa de böckerna nu! Anna

    SvaraRadera
  3. Hej Klara!
    Det finns fyra böcker i serien. Hoppas du kommer gilla den!

    Hanna :)

    SvaraRadera