onsdag 21 april 2010

Guldkompassen


Författare: Philip Pullman.

Genre: Lite fantasibok.

Jag tipsar er om en bok som heter Guldkompassen. Guldkompassen är den första boken i den bokserien. Den är jättebra och spännande, men väldigt mycket text på sidorna om man har pocketboken. Det finns 3 böcker i serien, och alla är spännande och jättebra Men den sista boken i serien kan bli lite mindre spännande i mitten men fortsätt läsa ändå, för den blir så himla bra i slutet.

Dom 3 böckerna är en utav de bästa böckerna jag har läst, så jag tycker att ni ska prova att läsa dom också!

Mvh Klara S.

10 kommentarer:

  1. Vilken bra recension Klara! Nu tror jag många vill läsa de böckerna. Roligt att du la till bilder! Fröken anna

    SvaraRadera
  2. Kul att du tyckte om den! Klara/ Pauline

    SvaraRadera
  3. Tack, Anna. Mamma hjälpte mig med bilderna.

    Klara.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Hej Pauo!

    Jag tycker att du ska prova att läsa dom böckerna också. Eftersom du gillar att läsa också, så tror jag att du skulle gillat dom böckerna också! Dom finns på bibloteket på torget.
    Ha det bra! Mvh Klara S.

    SvaraRadera
  6. Vem är författaren? Jag tror det är det man ska leta efter på biblan!

    SvaraRadera
  7. Författaren är Philip Pullman.

    SvaraRadera
  8. vad roligt men du skrev att det var ganska mycket text men jag tror att den är bra endå

    SvaraRadera
  9. Hej, Klara! Guldkompassen finns ju på film också, det kanske är någon som har sett den? /Ann

    SvaraRadera
  10. Den skulle vi kunna se i skolan, vad tro ni om det! Fröken anna

    SvaraRadera